„Olimpinis mėnuo“ – LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, LR Sveikatos apsaugos ministerijos ir Lietuvos tautinio olimpinio komiteto inicijuotas projektas pradinių klasių moksleiviams. „Olimpinis mėnuo“ – tai „vitaminas“ visuomenei ir pramoga tūkstančiams pradinukų, kurio tikslas – skatinti pradinių klasių moksleivių fizinį aktyvumą.

Projektas buvo vykdomas rugsėjo 28 – spalio 23 dienomis.Į projektą įsijungė ir Telšių rajono Buožėnų mokyklos-darželio pradinių klasių mokiniai. Pirmokėliai kartu su mokytoja ir ugdytinių tėveliais bei kitais šeimos nariais. Iniciatyvos metu pirmokėlių bendruomenė įgyvendino užduotis bei veiklas pagal temas: fizinis aktyvumas, sveika mityba, vaiko gerovė ir kokybiškas poilsis.

Fizinio aktyvumo savaitės metu vaikus lydėjo projekto super herojus Ąžuolas, kuris supažindino vaikus su fizinio aktyvumo ir sveikos gyvensenos svarba, mankštos pratimais. Tiek mokiniai, tiek mokytoja stengėsi kuo daugiau judėti, skaičiavo žingsnius, šoko pagal muziką mėgdžiodami judesius ekrane, aktyviai leido laiką pertraukose, išbandė įvairias mankštas, bėgiojo ir žaidė įvairius žaidimus lauke. Tėveliams buvo pateiktos rekomendacijos, kaip būdami namuose tėvai su vaikais turėtų užsiimti fizine veikla, kuri gerina pagrindinius motorinius (judėjimo) įgūdžius: ,,Pirmiausia – tai metimas, gaudymas, atmušimas, spardymas. Mėtykite ir gaudykite pupų pripildytą kamuoliuką, mušinėkite pripūstą balioną su rakete, spardykite kamuolį ar popieriaus gniutulą savo svetainėje. Tai labai naudinga mažiesiems ir lavina reikiamus įgūdžius. Skatinkite vaikus šokti ir atlikti elementarius pasilenkimo pratimus, kurie padės vaikams gerinti pusiausvyrą… Fizinis aktyvumas turi daugybę iš karto pastebimų privalumų – pagerėjusi miego kokybė ir pagerėję rezultatai mokykloje; ilgalaikių naudų – tikimybių susirgti įvairiomis ligomis sumažėjimas, pagerėjusi kaulų būklė. Judėjimas taip pat teigiamai veikia psichinę sveikatą, padeda kovoti su stresą keliančiais veiksniais, mažina nuotaikų kaitos ir nerimo rizikas. Sportas ir fizinė veikla skatina teigiamą savęs vertinimą, kitaip tariant, didina vaiko savivertę“.

Įgyvendinant temą „Sveika mityba“ herojus kilniaširdis Amis skatino ieškoti sveikos mitybos kelių, sveikatai palankių receptų, kurie buvo aptariami klasėje, susipažino, kaip auginamos daržovės ir vaisiai, kaip spaudžiamos sultys, kaip maistas gali būti tikras vaistas. Savaitgalio namų darbams vaikai gavo užduotįsu visa šeima pasigaminti bent du sveikus patiekalus.

Pirmasis, spalvingoji vaivorykštė. Svarbiausia, kad viskas būtų valgoma ir skanu! Tegul vaikai susipažįsta su ryškiomis spalvomis (daržovės, vaisiai) ir kuria vaivorykštę kartu su tėveliais! Antrasis patiekalas visiška vaiko pasirinkimo laisvė. Svarbiausia, kad patiekalas būtų valgomas, sveikas, atrodytų gražiai ir patys vaikai jį valgytų!

Įamžintais savo kūriniais vaikai pasidalino klasėje, papasakojo, iš ko gamino ir ar patiko šeimai.

Trečios savaitės metu olimpinės savaitės herojė Una video reportažu supažindino, kaip stiprinti emocinę sveikatą. Vaikai susipažino su emometru. Tai puiki priemonė pažinti ir įvardinti net 64 emocijas! Pirmokėliai mokėsi įvardinti savo emocijas. Tėveliams buvo pateiktos rekomendacijos, nuorodos, kur ir kaip daugiau susipažinti su emocinės sveikatos svarba. Jie sužinojo, kad ,,norėdami didinti savo emocinį raštingumą ir gerinti savo emocinę sveikatą pirmiausia turėtų atpažinti ir įvardinti emocijas bei penkių žingsnių emocijų valdymo metodiką: Atpažinti; Suprasti; Įvardinti; Išreikšti; Reguliuoti.“ Ir klasėje, ir šeimose apibendrinta emocinė savaitė- nėra „blogų“ ar „gerų“ emocijų, kiekviena emocija yra svarbi ir reikalinga.

Baigiamosios projekto savaitės herojė kibirkštėlė Luka pakvietė vaikus kokybiškam poilsiui. Mokiniai stebėjo filmuotą pasakojimą apie kokybišką poilsį, dalinosi savo potyriais poilsiaujant su tėveliais ir kitais šeimos nariais. Vaikai ir mokykloje, ir šeimose aptarė, kaip tinkamai suplanuoti dienos režimą. Už vaiko laiko organizavimą, jo poilsį ir gerą savijautą didžiausia atsakomybė tenka tėvams, todėl jiems buvo pateiktos kokybiško poilsio rekomendacijos.

Džiugu, kad į olimpinio mėnesio veiklas įsitraukė ir tėveliai, kurie susipažino su teikiamomis rekomendacijomis, aptarė šeimoje sveikos gyvensenos bei fizinio aktyvumo problemas, kartu gamino, diskutavo, sveikai ir turiningai poilsiavo, fiksavo veiklas.

Pirmokėlius džiugino ir vaizdo susitikimai su olimpiečiais, ir gauti diplomai.

I. Stančikienė, Telšių rajono Buožėnų mokyklos-darželio pedagogė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *