“Geriausias būdas suvokti gamtą- organizuoti veiklą išorinėje aplinkoje, kur vaikas be apribojimų gali tyrinėti aplinkinį pasaulį” (K. Viliušienė).

Ugdant vaikų gamtosauginės ir sveikatos stiprinimo sritis, skiriame ypatingą dėmesį. Mūsų įstaigoje ugdosi truputį daugiau nei septyniasdešimt vaikų, kurie dažnai laiką leidžia būdami lauke. Mokytojos organizuoja įvairias išvykas, judumo savaites bei kitaip stengiasi išnaudoti fizines lauko erdves tinkamam vaikų ugdymui. Įstaigos lauko fizinėse erdvėse yra įrengtas basų kojų takas, lauko klasė, suskirstytos judėjimo erdvės, kuriose vaikai gali važinėtis dviračiais, paspirtukais, riedžiais, mašinėlėmis ar kitomis judėjimo priemonėmis. Žaliojoje lauko zonoje yra įrengtos pakeltos daržo lysvės, pastatytas šiltnamis, auginami įvairūs vaismedžiai ir vaiskrūmiai, uogos. Vaikai, kartu su mokytojų pagalba žaliojoje lauko zonoje dirba patys. Daržo lysvėse sėja, sodina įvairias daržoves, jas ravi, laisto, o rudenį patys nuima derlių. Norint pagerinti fizinės erdvės žaliąją lauko zoną, „Boružėlių“ gr. mokytoja Dainora parengė metodinę priemonę – lauko augalų pavadinimų lenteles. Praktika rodo, kad vaikai noriai dirba žaliojoje lauko zonoje, prižiūri augalus, bet ne visada žino ar prisimena kokie augalai yra sėjami ir sodiname daržo lysvėse. Į žemę pasėjus sėklą, vaikai stebi kaip jos auga, atlieka įvairius bandymus, bet neretai pamiršta augalo pavadinimą ir praėjus laiko tarpui, ypač mažesni vaikai, nesugeba įvardinti jų pavadinimų. Šiuo projektu, manoma, kad vyresni vaikai galės ne tik greičiau įsiminti, atpažinti pasėtų ar pasodintų augalų pavadinimus, bet ir ugdys savo sakytinę kalbą, o mažesnieji  skatins spalvų, raidžių pažinimą, bus pagerinta ir estetiškai patobulinta fizinė lauko žalioji erdvė.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Dainora Petroškienė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *